Instalacja - Luxor 4 Quest For The Afterlife.exe
Instalacja - Luxor 4 Quest For The Afterlife.exe Rozmiar 109,5 MB |
Oczywiście, jak na grę z egipskimi tradycjami przystało, ta także ma swój barwny scenariusz. Akcja opowieści rozpoczyna się - jak łatwo zgadnąć - w Egipcie, kiedy to grobowiec królowej Nefertiti zostaje zbezczeszczony przez tajemniczych osobników, a urny kanopskie z częściami jej zmumifikowanego ciała wraz z artefaktami skradzione. Dusza Nefertiti powraca z zaświatów i zostaje uwięziona na ziemi. Starożytna bogini wzywa nas na pomoc, abyśmy ją pomścili, wyśledzili wszystkich szabrowników i odnaleźli jej skarb, który pozwoli jej duchowi z powrotem odejść do wieczności. Dzierżąc w dłoni broń o ogromniej sile rażenia zwaną skrzydłem sokoła, wyruszamy z misją. Podróżując własnymi ścieżki, tropiąc złodziei, odwiedzimy wiele dawnych miast Bliskiego Wschodu i stoczymy niejedną potyczkę.
Jak się można domyślić, fabuła tytułu jest tu zaledwie otoczką, tłem dla „zabawy w kulki” spajającą ją w logiczną całość. Podstawowe zasady rozgrywki, podobnie jak w reszcie serii, zaczerpnięte zostały z gier typu „Zuma”. Każdy kto miał z nimi styczność na pewno wie, o co chodzi. Dla „niewtajemniczonych” i nieznających tematu opiszę pokrótce, jak to wygląda: Na ekranie monitora widzimy planszę, a na niej wyznaczony tor, po którym małe skarabeusze turlają ciąg różnokolorowych kul. Ich celem jest dotarcie do końca krętej trasy, uwieńczonego miniaturową piramidą, a w momencie kiedy to się stanie, przegrywamy potyczkę. Naszym zadaniem jest oczywiście niedopuszczenie do takiej sytuacji. Co więcej, musimy je eliminować i sprawić, aby wszystkie zniknęły. Czynimy to wystrzeliwując kulki w stronę tego wielobarwnego ciągu za pomocą ruchomej wyrzutni zwanej skrzydłem sokoła. Aby zbić dane ogniwo łańcucha, należy trafić odpowiednim kolorem w minimum dwa egzemplarze o tej samej barwie znajdujące się obok siebie. Gdy tak się stanie, te po celnym strzale efektownie wybuchają, a my otrzymujemy punkty. Tak czy siak, tylko od naszej celności i zwinności zależy wybrnięcie z sytuacji, bo jeśli nie trafimy odpowiednim kolorem w ciąg, zwiększa się jego długość i przyśpiesza dotarcie skarabeusza do piramidy.